charlottacarlsson.blogg.se

En blogg om en triathlet som siktar högt

Det var ju nästan bättre förr...

Kategori: Allmänt

...och med "förr" menar jag för ca 2-3 veckor sedan då det var kallt och allt regn som nu öser ner istället hade kommit ner som vit och fin snö! Jag ska erkänna att jag ur löpningssynvinkel är glad att marken är fri från is och snö. Det är så mycket enklare att springa på barmark eftersom man slipper rädslan för att halka vilket ofta gör att man spänner sig och springer onaturligt men när det är grått och regnar är det faktiskt inte heller så jäkla kul!
 
Grått och regnigt utanför badhuset efter morgonens simpass...
 
Jag var nästan blötare innan simpasset än efter...jag kan inte påstå att det var särskilt trevligt att ta på sig de blöta byxorna och cykla hem efter passet, varför tog jag inte regnbyxor?? - Note to self :P
 
Simpasset gick i alla fall riktigt bra idag, så något glädjande kan jag ju ta med mig in i denna annars, som redan poängterats, väldigt gråa onsdag. Nu ska jag ladda inför kvällen löptur med lite plugg. Jag är sååå taggad på att sticka ut i regnet...............
Kommentera inlägget här: