charlottacarlsson.blogg.se

En blogg om en triathlet som siktar högt

Slut på hårdträning

Kategori: Allmänt, Om mig, Träning

Nu är det vilovecka! Efter fyra veckor med stenhårda kvalitetspass känns det minst sagt behövligt! Kroppen är trött och vill ha tid för att få möjlighet till den berömda superkompensationen, för just nu känner jag mig ganska nertränad. Jag tror även att hjärnan behöver få vila litegrann. Även fast man kanske inte kan tro det så är det påfrestande att motivera sig till alla hårda pass och det har jag märkt av de senaste dagarna då jag bara har längtat till den sista intervallen på det sista passet!
 
Men trots att jag nu är trött, både psykiskt och fysiskt, har jag en väldigt skön känsla. Jag har genomfört träningsblocket mycket bättre än jag hade förväntat mig innan, jag har märkt tendenser till utveckling och jag tror att den här månaden har fått mig att ta ett litet kliv uppåt prestationsmässigt. Viktigast av allt är nog ändå att jag har haft kul! För även om vissa pass har varit ångestfyllda innan, gjort ont under och givit extrem träningsvärk efteråt så finns det en glädje i att veta att jag har gjort allt jag kan för att ge mig så bra möjligheter som möjligt inför sommarens tävlingar. När jag står på startlinjen så kommer jag i alla fall veta att jag genomfört grundträningen på bästa sätt och DET kommer vara viktigt för självförtroendet :)
 
Tack hörrni, ni har gjort ett superbra jobb dom senaste veckorna! Måste även berömma sina ben ibland och inte bara plåga dem :)
 
Kommentera inlägget här: