charlottacarlsson.blogg.se

En blogg om en triathlet som siktar högt

Dagens träning

Kategori: Allmänt, Träning

Jag är just nu mitt i den sista av fyra tunga träningsveckor. Jag ligger inte på sådär jättestor mångd varken i kilometer eller tid, men jag tror aldrig att jag har tränat såhär många hårda och intensiva pass under en såpass lång period och det börjar kännas nu kan jag säga! Förutom ömma muskler och ständig träningsvärk har kroppen sagt ifrån med ett lätt överansträngt hälsenefäste. Det känns självklart surt och påverkar löpningen men turligt nog inget annat så resten av veckan blir det excentriska tåhävningar, liniment och vattenlöpning, jippie... :P haha nämen hellre det än att bli skadad på riktigt!
 
Idag har jag dock inte trampat vatten utan kört det näst sista mördarpasset på trainer för den här perioden, DET om något känns bra! Mördarpasset består av 30min valfri uppvärmning och därefter kommer "dödsfyrorna"!!! Oooo, scarry...ja, eller i alla fall ångestladdat! Under fyrorna ska pulsen nämligen upp så nära max som möjligt vilket innebär att man (jag) i princip skakar och mår illa efter varje intervall. Det som någonstans trots allt är skönt är att vilan är hela TRE minuter (en evighet!) och återhämtar man sig, som jag, förhållandevis snabbt så är man ändå ganska pigg när nästa intervall drar igång. Bäst känns det dock när sista intervallen är gjord och det bara är rull för att trampa bort syran kvar. Under de senaste mördarpassen har jag känt tendens till förbättring och känslan av att alla träningstimmar faktiskt ger något är underbar och helt oslagbar! 
 
Nu ska jag njuta av kvällen med en stor tekopp och en lista som jag har döpt till "Löööv 💕", ni ska få njuta av några träningsbilder :)
 
1h och 5min, sen är mördarpasset avklarat! Ibland undrar man varför man utsätter sig för sånt här... :P
 
Ni får ursäkta mina sargade tår, men för att vara triathlet tycker jag att dom ser helt ok ut...just nu i alla fall :) Balanskudde (?) är i vilket fall som helst bra för alla småmuskler i foten, sen kommer balansträningen på köpet!
 
Excentriska tåhävningar. Precis så kul som det ser ut, men om det hjälper mig att stärka hälsenan så gör jag det mer än gärna!
 
Också lite liniment på det, så luktar man fantastiskt!
 
Kommentera inlägget här: