charlottacarlsson.blogg.se

En blogg om en triathlet som siktar högt

Lite sent kanske...

Kategori: Allmänt, Om mig

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
 
Julen är visserligen slut, men vår gran var så fin <3
 
Nu är 2015 över och ett nytt år, fullt av nya möjligheter har just startat. Jag är väldigt taggad på att få reda på vad 2016 har att erbjuda :) Det har i alla fall startat på bästa sätt, med skidåkning i Sälen! Vår familj har som tradition att fira nyår i Sälen och det var självklart inget undantag det här året. Jag kom fram till att jag av de 22 st nyårar som jag har haft möjlighet att uppleva har jag firat 19 st i Sälen! Sjukdom och andra festligheter har satt stopp för de övriga tre, men 19 av 22 måste ja ändå säga är rätt bra :P Det förklarar kanske också varför jag tycker att en nyår inte riktigt är nyår om den inte firas i Sälen.
 
Sälenveckan blir dock ganska tråkig att förklara i ord, det är mest skidåkning, skidåkning, skidåkning också lite mer skidåkning :P Så här kommer en bildbomb istället :)
 
I bilen på väg till backen första dagen, det är inte mycket snö men glada miner och väldigt bra skidåkning!
Fikastopp på våffelstugan i Lindvallen = obligatoriskt en gång varje Sälenvecka ;)
 
Kläppen hade underbara längdskidspår trots snöbristen! Där hängde vi några kvällar och då är man glad :)
 
 Också raketbilden från nyårsafton!
 
Tack för den här gången Sälen! I'll be back ;)
 

KOMMENTARER:

  • Annsoh säger:
    2016-01-04 | 14:53:22
    Bloggadress: http://annsoh.blogg.se

    Hej! nu har jag kört igång Veckans blogg! skulle va jätte kul om du ville vara med! kram!

    Svar: Hej! Jag är ganska ny i bloggandet så jag har inte koll på allting ;) men det verkar spännande med veckans blogg, vad innebär det? Kramkram :)
    Charlotta Carlsson

  • Embla Sofia - Mamma, fotograf, DIY säger:
    2016-01-04 | 15:08:04
    Bloggadress: http://emblasofia.blogg.se/

    Men gud vad mysigt! Avis jag blir :(

    Svar: Sälen på nyår är bland det bästa som finns så jag förstår det :)
    Charlotta Carlsson

Kommentera inlägget här: