charlottacarlsson.blogg.se

En blogg om en triathlet som siktar högt

Till alla grötälskare

Kategori: Allmänt, Mat

Den bästa studen på dagen = FRUKOST!
 
Jag älskar frukost! Skulle man få välja endast en måltid på hela dagen skulle jag aldrig välja bort frukosten. Jag har aldrig förstått mig på människor som inte klarar av att äta frukost, själv längtar jag efter frukost redan på kvällen när jag går och lägger mig! Haha :P Det kan i och för sig bero på att jag äter världens i särklass godaste frukost...inte för att skryta men jag gör nog den godaste gröten i det här solsystemet i alla fall!
 
Det här inlägget tillägnas alla som älskar gröt <3 
 
Jag har lite olika varianter på min gröt beroende på humör, tid och vad jag är sugen på just för dagen. Grunden är oftast densamma på fiberhavregryn, salt och vatten, precis som det står på havregrynspaketet förutom att jag alltid har mer vatten än det ska vara. Jag brukar ofta låta gröten koka med olika frön, idag blev det chiafrön, linfrön och pumpakärnor. Andra favoriter är solroskärnor eller melonkärnor. När det börjar bli varmt rör jag ner en sked med kokosolja och sen när allt har kokat ihop sig ordentligt brukar jag kläcka ett ägg i grytan, för ja, om jag har tid kokar jag nästan alltid min gröt på spisen! Det är en av hemligheterna till att få den perfekt :) Microgröt blir inte samma sak... Sen är det bara att toppa den med vad man gillar bäst. Idag skivade jag banan, lade en klick med hemmagjort äppelmos och strödde några torkade gojibär. Sen kan jag tipsa om havremjölk, det höjer en redan grymt god gröt till himmelriket ;)
 

KOMMENTARER:

  • Madeleine säger:
    2016-01-16 | 19:40:12
    Bloggadress: http://nouw.com/mmadeleinee

    Väldigt fin blogg du har, rolig att läsa! Kram
    http://nouw.se/mmadeleinee

    Svar: Tack så jättemycket <3
    Charlotta Carlsson

Kommentera inlägget här: