charlottacarlsson.blogg.se

En blogg om en triathlet som siktar högt

Trevlig helg

Kategori: Allmänt, Mat, Träning

Det här var nog en av de bästa helgerna på länge! Jag känner mig verkligen uppladdad och fylld med ny energi inför den kommande veckan. Eller nja, i alla fall psykiskt. Fysiskt är jag tröttare än jag varit på länge pga de hårda träningspassen som ligger den här perioden, men det är samtidigt rätt skönt att känna sig utpumpad. Då vet man att man har tagit i ordentligt i alla fall.
 
I fredags ägnades dagen åt skola och lite tvätt och framför allt träning. Förutom kvällens flummiga simpass med Lass (där jag tror att alla var lite övertrötta mot slutet :P) trotsade jag kylan och isen och sprang fartlek i Rydskogen. Det gick bra och kändes riktigt lätt, men passets höjdpunkt var när jag fick syn på de här två fina <3
 
Jag vet att det är lite suddigt men det var svårt att ta kort i farten :P jag tycker att jag lyckades hyfsat iaf!
 
Så här såg det ut utan zoom. Visst var det fint löparväder! :D
 
På lördagen blev jag efter ett cykeltrainerpass med efterföljande bricklöpning upphämtad av pappa och syster som hade övningskört hit till Linköping för att hämta hem mig till Norrköping där kvällen spenderades. Då fick jag återförenas med något av det jag saknar mest här i mitt korridorsrum i Linköping. Mitt piano! Det blev ett kärt återseende :D
 
Vad vore livet utan musik? Notera att jag har min "cykeltröja" på mig och lyssnar på musik samtidigt = hur man kombinerar sina två största intressen på ett ganska chill sätt :P
 
Det var skönt att ha en kväll hemma, men idag tog jag efter ett distanssimpass pendeln tillbaka till min lilla korridor. Eftersom det var jag som hade städveckan ägnades kvällen åt just städning, sopsortering och kakbakning. Jag gjorde en gammal sommarfavorit som är lika enkel som den är god. Vi brukar kalla den röra-ihop-kaka eftersom man helt enkelt rör ihop alla ingredienser och toppar med de bär som man har lust med. Jag hade frysen full av röda vinbär vilket också är en favorit i just den här kakan. Den blev kanske inte så fin men den blev i alla fall god och jag hoppas att mina korridorskompisar också tyckte det. De åt i vilket fall som helst av den utan att spotta ut så jag tar det som ett bra betyg ;)
 
Den här gången toppade jag kakan med en improviserad "crumble" på havregryn, kokos, kardemumma, kokosolja och pumpakärnor. Det gjorde susen :)
 
Nu är det sovtajm och nya tag imorgon.
 
Kommentera inlägget här: